آفت کنکور ایران:موسسه هایی که دروغ می گویند دانش آموزانی که گول می خورند

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ من خوش آمدید

امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 12
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 21
    بازدید ماه : 21
    بازدید کل : 1562
    تعداد مطالب : 11
    تعداد نظرات : 0
    تعداد آنلاین : 1

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    آیا موارد درون این وبسایت باب میلتان بوده است

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 11
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 12
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 4
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 21
    بازدید ماه بازدید ماه : 21
    بازدید سال بازدید سال : 213
    بازدید کلی بازدید کلی : 1562

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.117.152.146
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کنکور یار و آدرس konkouryar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

آفت کنکور ایران:موسسه هایی که دروغ می گویند دانش آموزانی که گول می خورند

بدون درس خواندن و اطلاعات ریاضی را 50 بزنید,فقط با دانستن 4 عمل اصلی در 25 جلسه ریاضی خود را از صفر به 80 برسانید,سوالات کنکور را قبل از کنکور در کتاب ما ببینید,با این تکنیک دیگر 100 زدن شیمی سخت نیست و...این ها تنها بخشی از وعده های سرخرمن موسسه های مختلف کنکوری در آشفته بازار کنکور ایران است.موسسه هایی که سالانه میلیاردی به جیب می زنند و نه تنها با آن ها مقابله نمی شود بلکه برای تشویق آن ها تریبون بزرگی مثل تلویزیون را هم در اختیار آن ها قرار می دهند.اما سوال اینجاست که وعده های این موسسه ها تا چه حد درست است؟با چند سوال و جواب به پاسخ هایی می رسیم که اسف بارتر از آن چیزی است که فکر می کنیم.

آیا واقعا کسانی که در تبلیغات این موسسه ها شرکت می کنند از محصولات همان موسسه شرکت کردند یا...؟!

کلاهدوزان رتبه یک کنکور زبان و رتبه 6 علوم تجربی سال 90 می گوید ، من از دوره پیش دانشگاهی در کلاس‌های کنکور آموزشگاه نخبگان تبریز شرکت می کردم اما بعد از کسب این رتبه در کنکور سراسری با پیشنهادات زیادی از طرف موسسات کنکوری مشهور روبرو شدم اما ترجیح دادم دین و آخرتم را به دنیا نفروشم و با بی تفاوتی از کنار پیشنهادات چند میلیونی آنها بگذرم.

این پیشنهادات وقتی جالب می شود که بدانیم این موسسه ها حتی اقدام به تهدید دانش اموز بخت برگشته هم می کنند

یکی دیگر از رتبه های تک رقمی کنکور که از بیم پرداخت جریمه 30 میلیون تومانی به یکی از موسسات کنکوری ، نخواست نامش فاش شود به خبرنگار برنا گفت: موسسه ای که من در قبال دریافت مبلغ 5 میلیون تومان، در تبلیغات تلویزیونی اش حاضر شدم ، با من یک قرارداد تک‌نسخه‌ای منعقد کرده است که فقط در اختیار موسسه است. در آن قرارداد قید شده که 5 میلیون تومان به نفر برتر کنکور اعطا می‌شود و در قبال آن وی باید تمامی تبلیغات و مصاحبه‌ها را با آن آموزشگاه انجام دهد و در غیر این صورت باید 30 میلیون تومان غرامت پرداخت کند.

جالب است بدانید این موسسات چنان قدرتمند شده اند که حتی اقدام به اخلال در کار سایت ها و وبلاگ هایی می کنند که اقدامات تهوع انگیز آن ها را برملا می کنند.

از معدود نمونه سایت هایی است که بار ها توسط یک موسسه خاص هک شده ولی دوباره فعالیت خود را شروع کرده و اقدام به انتشار فایل های صوتی این موسسه کرده است که گویا برای آن ها خیلی خوشایند نبوده است.حال سوال اینجاست که اگر این موسسات به کار خود اطمینان دارند چرا باید اقدام به هک همچین وبلاگ هایی بکنند؟وبلاگ هایی که اتفاقا مدیریت آن ها را دانش آموزان خود این موسسه بر عهده دارند و وقتی سرمایه و وقت خود را در معرض خطر از دست رفتن می بینند تصمیم به انتشار اسنادی می کنند تا حداقل به دیگران بفهمانند که این موسسه ها فقط یک نقاب زیبا بر صورت زده اند و ذات آن ها آنطور نیست که ظاهر آن ها نشان می دهد.

سوال دیگر این است که این موسسه ها همان قدر که رتبه های برتر خود را به رخ می کشند آیا در برابر کسانی که از محصولات این موسسه استفاده می کنند و حتی مجاز به انتخاب رشته هم نمی شوند مسئول هستند؟

آقای دکتر علی محمد عمارلو از دبیران ممتاز کنکور در درس زیست شناسی  می گوید: فارغ از این مساله که آیا این موسسات و مدارس در تبلیغات خود صادق هستند یا خیر و آیا همه موفقیت‌های ذکر شده تنها به خاطر خدمات آن‌هاست؛ این سوال به ذهن می‌رسد که آیا موسسات وقتی با دبیران و افراد برتر كنكور عكس یادگاری می‌گیرند، مسوولیت عدم موفقیت بقیه‌ افرادی كه به همین نسخه‌ها عمل كرده‌اند و موفق نشده‌اند را هم می‌پذیرند؟ آیا واقعا رمز نفر اول كنكور شدن و نیمی از دروس را بالای صد در صد پاسخ دادن، استفاده از آزمون‌های یک موسسه یا كتاب‌های فلان بنگاه كنكوری و یا حضور در یک دبستان و دبیرستان خاص است؟

این موسسات گاهی اقدام به استفاده از نام های مشهور کنکور ایران در کادر خود می کنند.اما بعد از برگزاری کلاس ها مشاهده می شود ای دل غافل کادر همان کادری نیست که وعده آن داده شده بود و زمین تا آسمان وعده های داده شده تفاوت دارد

مادر یکی از دانش آموزان رشته تجربی  اظهار می داشت: امسال ، دخترم را به این امید که در کنکورسراسری دو سال بعد رتبه بسیار خوبی کسب کند، از ابتدای سال سوم در یک مدرسه غیرانتفاعی نام نویسی کردم که گفته بودند در کادر آموزشی شان از دکتر سینا تهرانی به عنوان مشاور تحصیلی شان استفاده خواهند کرد و به همین خاطر نیز شهریه بیشتری از من دریافت کردند.
اما با آغاز سال تحصیلی بجای ایشان از یک مشاور دیگر استفاده کردند و همین مسئله باعث شد تا فرزند من و برخی دیگر از دانش آموزان مدرسه دچار بی انگیزگی و افت شدید روحی شوند، هرچند بعداً توانستم از طریق سایت آقای تهرانی ایشان را پیدا کرده و فرزندم را نزد وی ببرم؛ اما چه کسی مسئول هزینه های روحی و مادی سنگینی است که به دانش آموزان کنکوری و خانواده هایشان تحمیل می شود!

یکی از دانش آموزان پیش دانشگاهی نیز می گفت: من تابستان امسال برای ثبت نام در کلاس های یک موسسه کنکوری که در تبلیغاتش ادعا کرده بود از دبیرانی همچون آقای دکتر یوسف زاده ، آقای ایادفیلی و آقای سلطانی در کادر آموزشی اش استفاده کرده است، مراجعه کردم اما با شروع کلاس ها ، با افراد دیگری بجای آن دبیران مواجه شدم که این باعث اعتراض من و سایر دانش آموزان شد که متأسفانه راه به جایی نبردیم و برخی از دانش آموزان و از جمله من قید شهریه پرداختی و آن کلاس ها را زدیم.

محتوای علمی تدریس دبیران این موسسه ها نیز محل بحث است.این دبیران عادت عجیبی دارند که ادعا کنند فرمول,نکته یا هر چیزی که می گویند مختص خود آن هاست و به قول معروف خودشون آن را اختراع کرده اند و وقاحت را تا جایی جلو می برند که حتی برای این به اصطلاح تکنیک ها که 99 درصد آن ها مختص به آن ها نیست و خودشان هم از جای دیگری کپی برداری کرده اند اسم های عجیب غریبی هم انتخاب می کنند!

این دبیران گاهی برای تفهیم یک مطلب از واژه هایی استفاده می کنند که شاید برای به یاد ماندن مناسب باشد اما واقعا کارایی آن در چه حد است؟

در این مورد استاد رضا منصوری دبیر نامی فیزیک در مقاله ای به نام کنکور آسان است چون گاو مودب نیست؟به محتوای این به اصطلاح رمز ها می پردازد.

کارا بودن این تکنیک هایی که گاهی خرید آن ها میلیون ها تومن دست اولیای بی خبر از همه جا می گذارد هم قابل بررسی است.تنها یک سوال در اینجا مطرح می شود که به نظر تمامی جواب ها را در خود دارد.اینکه آیا یکی از شما مشاهده کرده اید فلان دبیر گران قیمت فلان موسسه ی نامی که صاحب فلان تکنیک خاص است در یک برنامه تلویزیونی یا دی وی دی های گران خود بیاید و مثلا کل سوالات فیزیک کنکور 94 را با تکنیک های منحصر به فرد خود حل کند؟اگر مشاهده کرده اید حتما ما را هم در جریان قرار دهید!

دانش اموزان عزیز شما می توانید به جای خرج میلیونی برای خرید دی وی دی ها که بیشتر از همه خانواده شما را تحت فشار قرار می دهد,خانواده ای که گاهی به زحمت اجاره خانه خودتان را می دهد اما برای موفقیت شما نمی خواهد به شما نه بگوید اما از واقعیت امر خبر ندارد,اقدام به خرید کتاب های کمک درسی بکنید که نه تنها مفیدتر هستند نه تنها کامل تر هستند بلکه بسیار ارزان تر هستند.شمایی که 1 میلیون تومان برای خرید پکیج کامل فقط زیست می دهید می دانید با همین پول می توانید حداقل 3 جلد کتاب برای هر درس بگیرید؟مگر در ادبیات بهتر از هامون سبطی داریم؟مگر بهتر از ایادفیلی در عربی بهتر از سرکشیک زاده و کاغذی و کریمی در دین و زندگی بهتر از اناری و کیاسالار در زبان بهتر از چلاجور در زمین شناسی بهتر از هاشمی و عمارلو در زیست بهتر از موئینی در ریاضی و بهتر از ذهبی و عربشاهی در فیزیک و بهتر از بازرگان و بابایی و مصلایی و علمداری در شیمی داریم؟چرا وقتی می توانید کتب این دبیران نامی را با مبلغی بین 20 تا 35 هزارتومان بگیرید دی وی دی هایی می خرید که با الگو برداری از همین دبیران 1 میلیون تومان ان هم برای یک درس خرج روی دست خانواده خود می گذارید؟جدا از بحث پول ایا تحقیق کرده اید به طور واقعی چند درصد از خریداران دی وی دی های این موسسات به موفقیت رسیده اند؟متاسفانه عدم وجود نهاد های نظارتی و بدتر از آن در اختیار دادن تریبون های مختلف از جمله تلویزیون کنکور ایران را تبدیل به  منبع خوبی برای درآمد برخی افراد سود جو کرده است اما این افراد هیچگاه به جایگاه خوبی نمی رسند و اگر برسند موقتی است.



تاریخ ارسال پست: سه شنبه 25 خرداد 1390 ساعت: 22:35
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: